• Nordens største magasinvarehus
  • Alltid kampanjepriser
  • Gaver som passer alle
0 abonnement Vis innhold | Til kassen
Fra innsiden

Årets bademote

tirsdag 07. juni, 2016 @ 10:44
0
Sommerferien er rett rundt hjørnet og det er på tide å grave frem fjorårets badetøy. Vil du derimot oppdatere strandgarderoben din gir vi deg bademoten for 2016.

I år er det tropiske mønstre, sterke farger, print og lave og høye skjæringer som gjelder. I tillegg er det innafor med både bikini og badedrakt, så det finnes med andre ord ingen begrensinger. Vi har plukket ut noen av våre favoritter fra prisvennlige merker som H&M, Mango, Bik Bok, Zara og & Other Stories.

bikbok2

Bikini fra BikBok

badedrakter2

Badedrakt fra Zara / Badedrakt fra Zara

mango

Bikini fra Mango
bikbok

Bikini fra BikBok
badedrakter

Badedrakt fra & Other Stories / Badedrakt fra & Other Stories
hm2

Bikini fra H&M
hm3

Bikini fra H&M

Og husk; alle størrelser, former og kropper er like fine, så ikke kast bort tid på å være redd for å vise deg i badetøy på stranden. For vi har alle den perfekte sommerkroppen. Elsk deg selv og nyt sommerens varme dager.
Lik innlegget på Facebook

Vi presenterer den grønne super teen!

torsdag 02. juni, 2016 @ 11:45
0
Sjansen for at du har hørt om matcha er ganske stor, da den tok landet med storm i 2015. Om du derimot ikke har fått med deg hva matcha er, uro deg ikke. Vi gir deg the lay of the land!

Matcha er japansk grønn te som er malt til pulver og det som gjør dette grønne pulveret så populært er de enorme helsefordelene. Tradisjonell grønn te sies å blant annet redusere stress, øke forbrenningen og gi påfyll av antioksidanter. Matcha te gir oss også alt dette, bare i mye større grad. Dette kommer av at når du drikker matcha konsumerer du pulviserte teblader, ikke bare det det varmet vannet har klart å trekke ut.

matcha

Matcha har en sterk grønn farge og er rik på naturlig koffein, noe som har ført til at mange har byttet ut morgenkaffen med denne grønne mirakel teen. Ikke bare er det et sunnere alternativ, men den er mer skånsom for magen.

I motsetning til annen te skal ikke matcha trekke før teen fjernes, her blander du pulveret i varmt vann (men ikke kokende) og visper det med en bambusvisp, slik at det dannes et luftig og tynt skumlag på toppen. Har du ingen bambusvisp er det helt i orden, vi gir deg en forenklet versjon. Test og se hva du synes.

Ingredienser
Vann
Matcha pulver (tilgjengelig på Helsekost)
Mandelmelk

Fremgangsmåte
Kok opp vann til ca. 70 grader. Om du ikke har en vannkoker som viser grader kan du bare skru av før det begynner å koke ordentlig. Fyll ca ¾ deler av koppen og ha i en teskje med matcha pulver. Visp eller rør om med skje før du fyller resten av glasset med mandelmelk. Så er det klart for å nytes!

Matcha1
Lik innlegget på Facebook

Kunsten å legge fra seg mobilen

onsdag 01. juni, 2016 @ 11:05
0
Sitter du ofte med nesen ned i mobilen? Skroller du deg gjennom diverse apper før leggetid, på bussen eller til og med ved middagsbordet? Da er du faktisk man i dag kaller for mobilavhengig. Velkommen i klubben sier bare vi.

Det finnes faktisk noe som heter Nomofobi og nomofobi er angst for å være uten mobiltelefon. Så om du er en av de som får noia når de ikke har mer batteri, blir irriterte når de ikke har dekning eller som bare «må sjekke noe» flere ganger om dagen, ja da er det nok stor sannsynlighet for at du lider av nettopp dette.

I dagens samfunn får sosiale og digitale medier enorm oppmerksomhet i hverdagen vår, og mange av oss bruker nok i overkant mye tid på mobilen. Flere undersøkelser viser at opp mot halvparten av Norges befolkning kan være avhengig av mobiltelefonen, i henhold til Aftenposten. Det konstante behovet for å være på nett, vite hva som skjer og konstant være tilgjengelig for andre mennesker er dessverre ikke sunt i lengden.

Da er det store spørsmålet: Er det verdt å bruke så mye tid på telefonen?

mobil

Det er uten tvil lurt å legge fra seg mobilen fra tid til annen, om vi liker det eller ikke. Men om du er en av dem som sliter med nettopp dette kan vi råde deg til å sette noen enkle «mobilregler».

- Prøv å ikke ta med mobilen inn på soverommet. Det er faktisk her merparten av mobilbruket foregår. Bla heller i et magasin eller les noen sider før du skal sove. På den måte kobler hjernen av og forbereder seg på en god natts søvn.

- Skru mobilen på lydløst eller skru den helt av under middagen. Om det hjelper legg den gjerne i en skuff eller i et annet rom. Out of sight – out of mind. Hvertfall nesten. Prøv å gjør dette når du spiser alene også.

- La mobilen ligge i vesken eller jakkelommen under bursdagsfesten eller selskapet du er i. Om du sliter, start med en time eller to. Du trenger ikke oppdatere dine 899 venner på sosiale medier om hva du gjør til enhver tid, nyt heller tiden du har sammen med menneskene som er der med deg.

- Lær deg å kjede deg igjen. Ikke dra opp mobilen med en gang du må vente på bussen eller når du er ute på en gåtur eller står i kø på butikken. La hjernen koble av litt og ta heller inn inntrykkene rundt deg, slik man gjorde i gode gamle dager.

Så, la oss se om du klarer å logge av din digitaliserte hverdag. Lykke til!
Lik innlegget på Facebook

Derfor bør du trene!

tirsdag 31. mai, 2016 @ 14:47
0
I dagens samfunn er det meste tilrettelagt for en inaktiv hverdag og det er derfor ekstra viktig at vi sørger for å øke aktivitetsnivået vårt. Men hvorfor er egentlig fysisk aktivitet og trening så viktig?

Dessverre er det slik at en majoritet trener for å holde vekten, men legg fra deg den tanken med en gang. Du er vakker som du er og tenk heller på at regelmessig trening gir både overskudd i hverdagen og har mange positive effekter på både kropp og sinn. Vi gir deg fem gode grunner til hvorfor du burde hoppe i treningstøyet.

trening2

Reduserer stress
Du har kanskje opplevd at du føler deg stresset, sliten og trøtt, men har likevel tvunget deg selv til å trene? Så føler du deg ofte bedre etterpå? Det kommer av at hodet hviler mens kroppen jobber, og spenninger og stress reduseres under en treningsøkt.

Bedre humør

Når du trener stimulerer du produksjonen av endorfiner og hormonet endorfin kalles også for lykkehormonet! Endorfiner gir oss en følelse av glede eller ekstase. I tillegg gir fysisk aktivitet over en lengre periode mer energi, samt løfter selvtilliten vår,som igjen påvirker humøret vårt.

Dypere søvn
En amerikansk studie viser at to til tre timer mosjon i uken bedrer søvnkvaliteten med hele 65 prosent. Og alle vet at god søvn er helt avgjørende for at du skal føle deg bra og være produktiv. Så boost søvnkvaliteten din med noen timer bevegelse i uken.

Friskere hud

Fysisk aktivitet øker sirkulasjonen i kroppen, som igjen sørger for at huden får utlevert de næringsstoffene den trenger. Og med mer oksygen øker den naturlige produksjonen av kollagen, som gir huden styrke.

Styrker immunforsvaret
Ved å holde seg aktiv reduserer man sjansene for å utvikle hjertesykdom og risikoen for å bli syk. Ved å styrke kroppen gjør man den mer robust for bakterier og får mer overskudd. Men husk å ikke overdrive treningen, lytt til kroppen og signalene den sender deg.

trening

Start i det små og finn en treningsform som passer deg og din livsstil. Enten det er yoga, styrketrening eller dansing, finn gleden av å være i bevegelse og av å leve i en velfungerende kropp.

Trenger du treningsmotivasjon eller kanskje noen gode treningstips? Ta en titt på vårt store utvalg av sportsmagasiner.
Lik innlegget på Facebook

En sniktitt på sommerens heteste trender

fredag 27. mai, 2016 @ 14:12
0
Sommeren har endelig gjort sin anmarsj og vi har bladd oss gjennom motemagasinene og tatt en titt på sommerens heteste trender. Endel plagg gjør comeback i 2016, noe vi i redaksjonen fryder oss over. La oss ta en titt slik at du kan ønske denne herlige årstiden velkommen med stil.

Demin på demin
Denne våren har demintrenden gjort sin fremmarsj og den blir med oss videre inn i sommermånedene. Her er det demin mot demin som gjelder, så match gjerne favoritt jeansen med en jeansjakke eller skjorte.
demin


Vide bukser
Vide bukser har regjert på trendfronten tidligere og er nå tilbake for fullt. Disse buksene kan styles på utallige måter, her er det bare fantasien som setter grenser.
vide bukser


Prints
På varme sommerdager er det blomster, blonder og gjennomsiktig materiale som gjelder ifølge ELLE. Prints fra plantelivet er også inn denne sommeren.
flowerpower


Bare skuldre
Kjoler, bluser og topper som viser skuldrene er ikke til å komme utenom denne sesongen. Her gjelder det å vise litt hud. Det er med på å gi en feminin og sexy twist til antrekket og passer like godt på dagtid som på fest.
bareskuldre


Striper
Enten de er horisontale eller vertikale, du kommer ikke utenom striper i sommer, forteller Costume oss. Mix gjerne det stripete plagget med annet mønstret plagg, eller match det med et klassisk, ensfarget plagg.
striper


90 tallet er tilbake
Silkekjoler med tynne stropper har gjort sin comeback! Og for å dra den helt ut skal du gjerne mikse det med en hvit t-skjorte eller langarmet under. Eventuelt kan du matche det med et strikket plagg over.
90tallet

Lik innlegget på Facebook

Weekend i Oslo

tirsdag 12. april, 2016 @ 09:52
0
I helgen tok hele firmaet turen til Oslo for en aldri så liten kick off! Og for en helg! Vi ankom hovedstaden på fredag ettermiddag og sjekket inn på Comfort Hotel på Karl Johan, etterfulgt av en herlig middag på Villa Paradiso på Solli.

Dagen derpå møtte vi opp på en bar på Karl Johan for å delta på Urban Race. Vi ble delt inn i fire lag, fikk en ipad og instruksjoner om hva som skulle gjøres de neste to timene. Så var det bare å begynne å løpe! Urban Race gikk nemlig ut på å finne frem til ulike steder i Oslo for å løse ulike oppgaver. Det var alt fra quiz til å lage rim, synge, spille inn videoer og ta bilder med fremmede. Og det var om å gjøre å få flest poeng innen tiden var omme! Jeg hadde på forhånd gitt uttrykk for at det ikke kom til å bli noe særlig løping fra min side, men da jeg stod der på Karl Johan med ipaden i hånden kicket konkurranseinstinket inn og jeg løp som en gærning de to neste timene! Herregud så gøy det var!

Resten av dagen spiste vi herlig mat, gikk på sightseeing og drakk propellbrus på nattestid. Det var en sliten, men glad og fornøyd gjeng som tok flyet hjem på søndag. Under kommer et lite bildedryss. Ikke alle bildene som egnet seg dagens lys, men noen ble det hvertfall!

Oslo

Oslo

Oslo

Oslo

Oslo

Oslo

Oslo

Oslo

Nå er det tilbake til hverdagen og jobb igjen, med gode minner i bagasjen!
Lik innlegget på Facebook

Fordelene med å jobbe på Bladkongen

tirsdag 05. april, 2016 @ 16:10
0
Jeg har alltid elsket magasiner. Det er noe magisk med å sitte med ett i fanget og lese lange reportasjer, mens man nyter en god kopp kaffe. Å lese på nett kommer aldri til å kunne erstatte den kose-følelsen jeg får av trykte magasiner. Så jeg kan love deg at jeg koser meg ganske ofte nå som jeg jobber på Bladkongen. Jeg kan velge å vrake blant så mange gode magasiner og ulike kategorier, og kaffepausene har blitt en aldri så liten fast rutine her på huset.

kaffepause

Leseglad som jeg er må jeg si at innholdet i magasinene heller ikke skuffer! Norge har mange talentfulle journalister og fotografer og både bilder og tekst tiltrekker meg som leser. Det er uendelig mye inspirasjon å hente!

Har du lyst til å kose deg du også? Ta en titt på vårt utvalg, det er uendelig og jeg kan garantere deg at du finner noe du liker. Ha en fin tirsdagkveld da dere!
Lik innlegget på Facebook
910034B8-F8F2-43F4-A6E0-26CEF68376D3