Kundeservice – Hvordan kan vi hjelpe deg?

Kundeservice

Ring oss 21 67 61 15

E-post: [email protected]
Postadresse:MEDIAFY MAGAZINES AS, Postboks 317 Skøyen, 0213 Oslo

Allmenne vilkår

1. Generelt

1.1 Vi følger norsk angrefristlov og forbrukerkjøpsloven.

1.2 Mindreårige (personer under 18 år) har ikke rett til å bestille abonnement hos Bladkongen uten foresattes samtykke.

2. Betaling og angrerett ved kjøp av abonnement

2.1 Fakturabetaling Ved bestilling av et bladabonnement med fakturabetaling blir du som kunde fakturert av forlaget og betaling skjer direkte til forlaget. Faktura sendes ut sammen med abonnementets første utgave. Ved bestilling av utenlandske magasiner som betales med faktura må fakturaen betales før abonnementet startes.

2.2 Kortbetaling Ved bestilling av et bladabonnement som betales med kort så tilkommer ikke en ekstra betalingsavgift. Du kan betale med VISA, VISA Electron, MasterCard og Maestro. Når du betaler med kort håndteres betalingen av vår partner DIBS for å garantere en rask og sikker betaling. All informasjon sendes kryptert via sikre servere (SSL/HTTPS).

2.3 Ved kjøp av abonnement har du alltid 14 dagers angrerett i samsvar med forbrukerkjøpsloven. Dette betyr at du har rett til å angre kjøpet ved å gi beskjed til Bladkongens kundeservice senest 14 dager etter at du har mottatt første magasin. Varen skal returneres ubrukt og i orginalemballasje for at angreretten skal gjelde. Du har selv ansvar for å sikre produktets stand, også under returfrakten. Du betaler selv eventuelle returkostnader.
Observer at andre reklamasjonsregler gjelder for utenlandske abonnement. Ved kjøp av magasiner som gis ut utenfor EU gjelder angreretten i 14 dager fra dagen kjøpet ble gjennomført.
Ved kjøp av et digitalt abonnement via Bladkongen.no gjelder angreretten i 14 dager fra dagen kjøpet ble gjennomført.

2.4 Alle eventuelle uklarheter når det gjelder fakturabetaling eller påminnelser håndteres av forlaget/tidsskriftet. Du må derfor henvende deg direkte til forlaget angående dette.
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Foretak har ikke angrerett.

2. Betaling, angrerett og returer ved kjøp av produkter

2.5 Ved kjøp av produkter har du alltid 14 dagers angrerett i samsvar med forbrukerkjøpsloven. Dette betyr at du har rett til å angre kjøpet ved å gi beskjed til Bladkongens kundeservice senest 14 dager etter at du har mottatt varen.
Dersom du vil angre på et kjøp må navn, adresse og ordrenummer fremgå når du kontakter vår kundeservice. Produktet må returneres i samme stand som når det ble mottatt for at angreretten skal gjelde. Du har selv ansvar for å sikre produktets stand, også under returfrakten. Du betaler selv for returfrakten. For at returen skal være gyldig må Bladkongens returseddel fylles ut og legges med i returpakken. Returseddelen sendes fra vår kundeservice via e-post når du gir beskjed om at du vil angre et kjøp.

2.6 Returen må mottas av Bladkongen senest 14 dager etter at vi fikk informasjon om returen. Når returen er mottatt registreres en tilbakebetaling til deg direkte, dog senest 10 dager etter att vi har mottatt returen.

2.7 Angreretten gjelder ikke dersom forpakningen er brutt, produkter og varer som kan bli gamle (f.eks. matvarer), intimprodukter eller dersom returen mottas av Bladkongen senere enn 14 dager etter at kunden har gitt beskjed om returen til Bladkongens kundeservice.

2.8 For pakker og brev som ikke blir hentet debiterer vi deg for frakt, returfrakt og administrasjon. Dette dras fra ved tilbakebetaling.

3. Reklamasjon ved kjøp av abonnement.

3.1 Hvis du har mottatt et annet magasin enn det du bestilte, skal du kontakte Bladkongens kundeservice.

3.2 Om du har et pågående abonnement på et utenlandsk magasin gjennom Mediafy bør du kontakte bladkongens kundeservice om magasinet uteblir. Uteblitte magasin kompenseres normalt med forlengelse av abonnement og Bladkongen kan ikke garantere at uteblitte utgaver sendes på nytt.

3.3 Hvis magasinet er skadet når du mottar det, skal du kontakte forlaget som gir ut magasinet.

3.4 Om velkomstpremien ikke er levert må du kontakte forlaget som gir ut magasinet. Premier sendes normalt til fakturamottaker fra forlaget etter at abonnementet er betalt. Bladkongen kan ikke svare på spørsmål angående levering av premier så vennligst kontakt forlaget direkte om du ønsker hjelp med dette.
Kontaktinformasjon finner du i din ordrebekreftelse.

Reklamasjon ved kjøp av et produkt.

3.5 Om produktet du har bestilt er skadet eller defekt når den leveres må du ta kontakt med Bladkongens kundeservice omgående. Du har rett til å reklamere en vare i 3 år fra innkjøpsdato.

3.6 Bladkongen står for returkostnadene ved en godkjent reklamasjon.

3.7 Bladkongen erstatter deg i første omgang med en tilbakebetaling.

4. Levering av abonnement.

4.1 Bladkongen kan ikke gi eksakt oppstartsdato på abonnement.

4.2 Om magasinet ikke leveres i henhold til bestillingsbekreftelsen, skal du i første omgang henvende deg til forlaget som gir ut magasinet.

4.3 Hvis du ønsker å endre leveringsadresse på ditt abonnement skal du henvende deg direkte til forlaget som gir ut magasinet.

5. Ansvarsfraskrivelse

5.1 Bladkongen.no er ikke ansvarlig for manglende leveranse av magasin til abonnent dersom forlag eller magasin går konkurs før oppstart eller i løpet av pågående abonnementsperiode. Bladkongen følger forlagets rutiner angående tilbakebetaling eller erstatning med et tilsvarende magasin.

5.2 Bladkongen.no er heller ikke ansvarlig for magasin som trekkes tilbake eller legges ned av aktuelt forlag før oppstart eller i løpet av pågående abonnementsperiode.

5.3 Bladkongen.no er ikke ansvarlig for uteblitt premie eller om du mottar en erstatningspremie.

5.4 Bladkongen reserverer seg at varer og produkter kan bli utsolgt samt eventuelle bilde- og skrivefeil på Bladkongen.no. Bladkongen har rett til å endre eller oppdatere informasjonen til enhver tid. Bladkongen er ikke ansvarlig for informasjon på Bladkongen.no som kommer fra en tredje part.

6. Sikkerhet og taushetsplikt. Personopplysninger.

6.1 Ved bestilling hos Bladkongen.no oppgir du personopplysningene navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Når du bestiller et abonnement hos oss godtar du også at opplysningene dine brukes i vår virksomhet for å overholde våre forpliktelser overfor deg.

6.2 Bladkongen gir kun ut dine personopplysninger til forlaget som gir ut magasinet du har bestilt og eventuelt samarbeidspartnere om du aktivt har takket ja til dette.

6.3 Som kunde hos oss vil du automatisk motta våre nyhetsbrev, men du kan enkelt avregistrere deg via en lenke som ligger med i alle våre mailer eller ved å kontakte vår kundeservice.

6.4 Ifølge personvernloven (GDPR) har du rett til å få vite hvilke opplysninger vi har registrert på deg. Hvis disse opplysningene er feil, irrelevante eller ufullstendige, kan du be om at informasjonen endres eller slettes.

Ønsker du å lese mer om dette kan du gjøre det ved å følge lenkene under.

Datavernspolicy: https://www.bladkongen.no/datavernspolicy
Cookiepolicy: https://www.bladkongen.no/cookiepolicy

Åpningstider
Mandag - torsdag: 9-16
(Lunsjstengt 12-13)

Fredag: 10-16
(Lunsjstengt 11.30-13)
910034B8-F8F2-43F4-A6E0-26CEF68376D3