Kundeservice – Hvordan kan vi hjelpe deg?

Kundeservice

Ring oss 21 67 61 15

E-post: [email protected]
Postadresse:MEDIAFY MAGAZINES AS, Postboks 317 Skøyen, 0213 Oslo

Allmenne vilkår

Generelle vilkår Bladkongen.no

1. Generelt

Bladkongen.no er en del av Mediafy AB (”Mediafy” eller ”Bladkongen.no” og også vi, oss, vår, vårt, våre). Vi følger norsk angrefristlov og forbrukerkjøpsloven.

1.1 Mindreårige, det vil si personer under 18 år, har ikke rett til å bestille abonnement eller produkter fra Bladkongen uten tillatelse fra foresatte.

1.2 Bladabonnement som formidles via Bladkongen er som regel løpende og løper til de blir sagt opp. Ved forlengelse/fornyelse av et abonnement gjelder ikke lenger automatisk Bladkongens priser. Kontakt forlaget direkte for informasjon om priser ved fornyelse.

1.3 Bladkongen.no kan kun formidle abonnement med leveringsadresse i Norge. Følgelig kan bestillinger med leveringsadresse utenfor Norge ikke gjennomføres.

2. Betaling

Betaling via Klarna
2.1 Velger du et abonnement eller et produkt som betales via Klarna, tilkommer det ingen ekstra betalingsavgift. Vi godtar for tiden kun VISA, VISA Electron, MasterCard og Maestro. Når du betaler med kort, håndteres betalingen av vår betalingspartner Klarna for å garantere rask og sikker betaling. Klarnas vilkår finner du via denne lenken: https://www.klarna.com/no/vilkar/.

2.2 All informasjon sendes kryptert til Klarna via sikrede servere (SSL/HTTPS).

2.3 Vær oppmerksom på at Klarnas alternativ ”Få først, betal senere” ikke omfatter bladabonnement. Alle bladabonnement har oppstartstid hos de respektive forlagene. Oppstartstiden kan variere, men er som regel lengre enn forfallsdatoen på Klarnas fakturaer. Fakturaen må altså betales før første blad leveres.
2.4 Hvis betalingen din håndteres av Klarna, skal eventuelle spørsmål om betaling eller påminnelse om fakturaer m.m. stilles til Klarna. Du kan kontakte Klarnas kundeservice her: https://www.klarna.com/no/kundeservice/.

Betaling mot forlagsfaktura
2.5 Ved bestilling av bladabonnement med betalingsmåte ”forlagsfaktura” fakturerer forlaget deg som kunde og betaling skjer direkte til forlaget som gir ut bladet. Faktura sendes ut og betales i forbindelse med oppstart av abonnementet. Ved bestilling av et utenlandsk blad som faktureres av forlaget må forlagets faktura betales før abonnementet kan startes.
2.6 Spørsmål som gjelder fakturaer som sendes ut direkte fra de aktuelle forlagene, håndteres av de respektive forlagenes egen kundeservice. Kontaktopplysninger for å komme i kontakt med det aktuelle forlagets kundeservice finner du i ordrebekreftelsen som sendes ut via e-post i forbindelse med gjennomført bestilling.

3. Angrerett
3.1 Angrerett ved kjøp av Bladabonnement er 14 dager i samsvar med forbrukerkjøpsloven. Det innebærer at du som forbruker har rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager fra dagen du tok imot varen, dvs. dagen det første bladeksemplaret ble levert.
3.2 Hvis du tegner et digitalt abonnement via Bladkongen.no, gjelder angreretten 14 dager fra kjøpstidspunktet.

3.3 Vær oppmerksom på at andre reklamasjonsregler gjelder ved utenlandske abonnement. Ved kjøp av blader som gis ut utenfor EU er det for eksempel ikke mulig å angre kjøpet etter 14 dager fra kjøpstidspunktet, da de utenlandske forlagene ikke tilbakebetaler bestilte abonnement.
3.4 Ved kjøp av en verdikode for et digitalt produkt eller en strømmetjeneste har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra kjøpstidspunktet. Angreretten gjelder så lenge verdikoden ikke er innløst. Når verdikoden er innløst, er det ikke lenger mulig å angre kjøpet siden koden er brukt. Når en verdikode er innløst, kan den ikke sendes videre til en annen. Verdikodene Bladkongen.no selger, kan bare løses inn på den respektive tjenestens norske nettsted.

3.5 Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder for avtaler eller bestillinger som gjelder en enkeltutgivelse av et blad eller et tidsskrift.

3.6 Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, melder du fra om det omgående via e-post til [email protected]. En slik melding må imidlertid sendes minst 14 dager etter at du mottok første blad, og inneholde ditt navn, adresse og ordrenummer. Produktet må videre være i samme tilstand som da det ble mottatt for at angreretten skal gjelde. Du må selv betale porto for retur.

3.7 Returen må være oss i hende senest 14 dager etter at vår kundeservice mottok meldingen iht. punkt 3.6 ovenfor. Når returen er oss i hende, vil det registreres en tilbakebetaling til deg som kunde så snart som mulig, imidlertid senest 10 dager etter at returen kom frem til oss.


4. Pakker som ikke hentes ut
For brev eller pakker som ikke hentes ut, debiterer vi deg for våre kostnader for frakt, returfrakt, administrasjon og håndtering. Kostnaden vi debiterer deg, går opp til 39 kr og trekkes fra ved tilbakebetaling av produkt som ikke ble hentet ut.

5. Reklamasjon på et bladabonnement

5.1 Hvis du har fått et annet blad enn det du har bestilt, vennligst ta kontakt med vår kundeservice.

5.2 Hvis du har et løpende abonnement på et utenlandsk blad gjennom oss, bør du ta kontakt med vår kundeservice direkte ved uteblitt leveranse av bladet. Uteblitte utgaver kompenseres i de fleste tilfeller med forlengelse av abonnementet, og Bladkongen.no kan ikke garantere at den uteblitte utgaven sendes ut på nytt.

5.3 Hvis bladet er skadet ved mottak, vennligst ta kontakt med det aktuelle forlaget.

5.4 Hvis utlovet premie mangler, vennligst ta kontakt med det aktuelle forlaget. Premier sendes som regel til fakturabetaler fra forlaget etter at fakturaen er betalt, dersom ingen annen informasjon fremgår ved bestillingstidspunktet.

5.6 Vi kan som regel ikke svare på hvordan eller når eventuelle premier fra forlagene sendes til deg, og henviser deg til det aktuelle forlaget for informasjon om levering av premier. Kontaktopplysninger til forlaget finner du i ordrebekreftelsen og på https://www.bladkongen.no/sporsmal-og-svar-finn-forlag


6. Reklamasjon på et produkt

6.1 Hvis et produkt som du har bestilt er ødelagt eller defekt når det leveres, bør du kontakte vår kundeservice raskest mulig. En reklamasjon må gjøres innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget at varen er ødelagt eller defekt. En klage som fremmes innen to måneder, regnes alltid som at det ble gjort innen rimelig tid. Som forbruker har du rett til å reklamere på en vare innen tre år fra innkjøpsdato.

6.2 Vær oppmerksom på at skadede blader skal meldes til det aktuelle forlagets kundeservice og ikke til Bladkongen.

6.3 Bladkongen står for returkostnaden ved en godkjent reklamasjon.

6.4 Bladkongen vil i første rekke tilby kunden tilbakebetaling som erstatning.


7. Levering av et bladabonnement

7.1 Bladkongen kan ikke gi deg en nøyaktig leveringsdato for ditt bestilte bladabonnement. Bladkongen formidler bestillinger til de ulike forlagene vi samarbeider med og har ikke tilgang til forlagenes utgivelsesplaner. Gjennomsnittlig leveringstid er imidlertid 3–17 uker, avhengig av utgivelsesdag.

7.2 Hvis et bestilt blad ikke leveres til deg iht. ordrebekreftelsen, skal du i første rekke henvende deg til det aktuelle forlaget.

7.3 Vær oppmerksom på at det er lengre leveringstid for utenlandske blader, da de utenlandske forlagenes rutiner for registrering av nye abonnenter generelt sett tar vesentlig lengre tid enn de norske forlagenes rutiner. Selv betalingsrutinene ser annerledes ut hos de utenlandske forlagene, og selv disse er mer tidkrevende. Dette er ikke noe vi på Bladkongen kan påvirke.

7.4 Dersom du vil endre abonnementsadressen, skal du henvende deg til det aktuelle forlaget. Dersom det gjelder utenlandske titler som er betalt via Klarna, håndterer vi på Bladkongen adresseendringen. Vær oppmerksom på at en adresseendring for et abonnement fra et utenlandsk forlag tar ca. tre måneder å registrere. Vi anbefaler derfor deg som kunde å bruke Postens ettersendingstjeneste for å sikre at bladene leveres til riktig adresse.

8. Levering av et produkt

8.1 Alle produkter har ulike leveringstider. Se ordrebekreftelsen for mer informasjon om leveringstiden for varen din. Produkter som finnes på lager, leveres vanligvis innen den angitte tiden i ordrebekreftelsen. Vær oppmerksom på at leveringstiden i ordrebekreftelsen er en forventet leveringstid. Hvis leveransen ikke har kommet frem senest 30 dager etter bestillingen, har du rett til å heve kjøpet.

8.2 Dersom leveransen din skal hentes ut på et utleveringssted, skal du gjøre dette innen den tiden som angis i hentemeldingen. Vær oppmerksom på at ikke hentede pakker ikke faller innenfor rammen for angrerett. Se også punkt 4 ovenfor angående debitering for pakker som ikke hentes ut.

8.3 Du er selv ansvarlig for å kontrollere at opplysningene i ordrebekreftelsen er korrekte. Tenk på at mottakerens navn skal fremgå på leveringsadressen som er angitt i ordrebekreftelsen.



9. Ansvar

9.1 Bladkongen er ikke ansvarlig for uteblitt leveranse av blad til abonnent dersom et forlag eller et blad blir slått konkurs under et løpende abonnement. Ved konkurs av et utenlandsk blad tilpasser vi oss forlagets rutiner. I de fleste tilfeller refunderes ikke abonnenten for abonnementet.

9.2 Bladkongen er ikke ansvarlig for blad som er trukket tilbake eller lagt ned som følge av beslutning fra aktuelt forlag under pågående abonnement. Bladkongen henviser herved til det aktuelle forlaget.

9.3 Bladkongen.no er ikke ansvarlig for blad som ikke leveres i samsvar med det aktuelle forlagets abonnementsvilkår, for eksempel hvis forlaget har karenstid for abonnementer.
9.4 Bladkongen.no reserverer seg for lagertømming og eventuelle bilde- og/eller skrivefeil på nettstedet www.bladkongen.no. Bladkongen har rett til å korrigere slike eventuelle feil og til å endre eller oppdatere informasjon når som helst. Bladkongen er ikke ansvarlig for informasjon på nettstedene som kommer fra en tredjepart.

10. Personopplysninger

10.1 Bladkongen.no er en del av Mediafy AS. I den grad tjenestene og produktene Bladkongen leverer innebærer behandling av personopplysninger, er det Mediafy AS som er behandlingsansvarlig for slik behandling av personopplysninger.
10.2 Alle personopplysninger du leverer til oss behandles i samsvar med og er underlagt norsk personvernlovgivning. Ytterligere informasjon om hvordan vi behandler kunders personopplysninger finnes i Mediafys personvernerklæring som du finner her

11. Gavekort

11.1 Gavekortet ditt er en verdihandling. Dersom du mister gavekortet eller gavekortkoden, vil ikke Bladkongen levere nytt gavekort eller ny gavekortkode.

11.2 Gavekortene våre er gyldige i ett år fra utstedelsesdato. Bladkongen.no er ikke ansvarlig for gavekort med kort gyldighetstid som er kjøpt av en tredjepart. Gavekort som er utløpt, fornyes ikke.

11.3 Gavekort kan løses inn mot et valgfritt abonnement eller produkt i Bladkongens sortiment som kan betales med kort. Blader som ikke kan betales med kort er unntatt muligheten å betales for med gavekort.
11.4 Bladkongen er ikke ansvarlig for blad som er trukket tilbake / nedlagt av aktuelt forlag under pågående abonnement, men henviser til det aktuelle forlaget. I disse tilfellene betaler ikke Bladkongen tilbake pengene for gavekortet eller utsteder et nytt gavekort.
11.5 Gavekortet ditt kan ikke løses inn mot kontanter eller kjøpes tilbake.
11.6 Gavekort rabatteres ikke.


Sist oppdatert: 28.01.2022

Lurer du på når første blad kommer?

Hvor lang oppstartstiden er kommer an på hvor ofte bladet du har bestilt gis ut. Blader som gis ut ukentlig har en oppstartstid på 1-3 uker, men månedlige blader har en oppstartstid på 3-5 uker.

Merk at oppstartstiden påløper fordi man alltid mottar nestkommende utgave som er et rykende ferskt magasin og ikke utgaven som allerede selges i butikk.

Du finner info om oppstartstiden i bestillingsbekreftelsen din.
Åpningstider
Mandag - torsdag: 9:00-12:00
Fredag: Stengt
910034B8-F8F2-43F4-A6E0-26CEF68376D3